måndag 4 februari 2013

Lugnet före stormen

Min första tanke är "fy tusan vad dålig jag är på att blogga". Jag har ju inte skrivit på fler veckor, tror jag... Tiden flyter liksom ihop här under lågsäsongen, jag har väldigt svårt att hålla koll på dagarna, haha. Idag vet jag i vart fall att det är måndag. Det vet jag därför att det inte händer någonting. Måndagar är den absolut längsta dagen i veckan. På schemat står idag längdskidor, hämta posten, titta på TV, äta, blogga och duscha. För vissa kanske det låter fruktansvärt, men det är faktiskt ganska trevligt att inte ha något att göra. Jag vet nämligen att om två veckor kommer Borgafjäll att förvandlas från ödemark till turistmagnet då högsäsongen startar. Kul!

Sedan förra inlägget har min mamma varit här och hälsat på. Väldigt trevligt. Min stackars mor blev kastad rakt in i Borgakulturen när hon kom hit genom att bli släpad ner till bagarstugan vid ån för att baka tunnbröd den första kvällen.

Min pistvakts-kollega, Stefan, och receptionisten, Johanna, organiserade allt och Stefan tyckte att tunnbrödsreceptet gav så lite bröd att han handlade för dubbel sats. Bra tänkt! 12 L mjölk och en timmes knådande senare lämnade oss med en deg lika stor som jag. Då vi börjat baka insåg nog även Stefan att det kanske var lite mycket deg då vi aldrig hann baka ut degen förrän den jäst upp till samma storlek igen. Jag som hade kört 24 mil för att hämta mamma på flygplatsen och mamma som hade rest i flera timmar gav upp klockan 22.00. De andra fick baka till långt efter midnatt och Stefan får nu heta deg-Stefan.


De glada bagarna. K-G, Deg-Stefan, Johanna och kock-Stefan
Sedan har vi fortsätt att bygga på parken som nu fått två nya tillskott, en rail och en box. Trevligt. Själv är jag ju ingen grym parkåkare, men jag vill gärna bli.  Jag har således gått upp och ner kring dessa rails och boxar för att lära mig. Det har resulterat i att jag är väldigt trött, träningsvärk, blåmärken från när jag trillat men även att jag har satt boxen 10 gånger i rad och railen 1 gång (av ca 150 försök). 

Parkens nyaste tillskott
Eftersom det inte finns mycket att göra här under veckorna, då liftarna bara är öppna under helgerna, har jag tid till att fota snöiga träd, solen på kaffebalkongen och annat som kan vara kul att ha på bild. Borgafjäl är faktiskt väldigt vackert.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar