måndag 13 februari 2012

Stolar, prinsar och utomjordingar

Har precis kommit hem från några underbara dagar i Stockholm till ära för årliga Stockholm Furniture and Light Fair på Älvsjömässan. I år fick dock jag själv möjligheten att ställa ut min stol som jag gjorde i höstas. Detta tillsammans med flertalet av mina medstudenter på arkitektskolan. Sjukt kul!

Jag måste säga att monterbyggargruppen har gjort ett fantastiskt jobb för vår monter såg underbar ut. Speciellt om man jämför med förra året då allt bara stod huller om buller. En liten miss under lördagen var väl bara att hela montern var släkt fram till klockan 12.00. Tur att jag har en händig pappa som genast började krypa omkring på golvet mellan designmöblerna för att komma åt rätt belysningsarmatur. Vad skulle man göra utan familjen?



Det var stolen, nu kommer vi till prinsen. Och ja det är sant, den riktiga prinsen Calle P var den första som var i montern och ställde frågor när jag jobbade där. Jag kände mig kunglig, nervös och glömde självklart säga att jag hade skapat en tron som han kunde få provsitta eller att ge honom en av våra dyra och fina kataloger.

Min stol är den krulliga...


Vad utomjordingarna beträffar handlar det om mina imaginära beställare för det hus jag håller på att rita med en hand just nu i skolan. Det blir en villa på 400 m2 med åtta sovrum och nio badrum, ganska maffigt. Dessutom ett heligt rum i källaren. Bara knäppheter som jag brukar säga. Idag har jag också lärt mig allt om avloppsledningar. Det är såååå mycket intressant som man lär sig på universitetet alltså!

Sist har jag idag nästan svimmat när jag fick se min hand med stygn och allt när stygnen idag skulle avlägsnas. Det gick bra och jag har nu ett mycket mindre och mycket snyggare gips än innan, det är nämligen rött!

Läskiga handen innan stygnen var av och gipset på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar